Letošní ByteFEST se nám blíží hodně rychle a tak začínáme skládat program. Kromě již tradičních přednášek nás opět čeká a zajímavý kvíz, který pro nás připravuje Wotnau. Je neuvěřitelné, jak každý rok si na Vás připraví velmi záludné obrázky a za to mu patří velké díky.
A tím se dostávám k druhé věci. Mám velkou radost z knížek, které do češtiny přeložilo a vydalo XZONE v jejich vlastní edici. Knížky jsou to opravdu obsáhlé a krásně zpracované. A dokonce české verze obsahují další články navíc, které v anglických originálech nejsou. Takže všem knihy doporučuji a třeba Vám pomůžou i do kvízu. :)
Představujeme vám vizuální hostinu v podobě luxusně zpracované knihy o vzniku jednoho z nejoblíbenějších žánrů v celé herní historii. Luxusně zpracovaná kniha Umění klasických adventur – Historie point-and-click her na 600 stranách přináší to nejlepší z pixel artového umění a ikonických scén z legendárních her, které definovaly svůj žánr. Nechybí ani exkluzivní nová kapitola o českých hrách!
Unikátní kniha z produkce uznávaného anglického nakladatelství Bitmap Books obsahuje desítky rozsáhlých a exkluzivních rozhovorů s klíčovými vývojáři, designéry a umělci stojícími za některými z nejoblíbenějších her a postav v historii žánru. Nechybí mezi nimi Al Lowe, Éric Chahi, Ron Gilbert nebo Tim Schafer. O předmluvu se postaral Garry Whitta, redaktor časopisu PC Gamer. Z klasických her v knize nechybí King’s Quest, Myst, Toonstruck, Discworld, Blade Runner, Gabriel Knight, Flight of the Amazon Queen, Simon the Sorcerer, The Secret of Monkey Island, The Dig, Maniac Mansion, Full Throttle nebo Broken Sword. Fenomenálně obsáhlá kniha pokrývá období let 1986–2021 a zahrnuje jak největší klasiky, tak i méně známé tituly a nezapomíná ani na indie adventury.
Nakladatelství Xzone přináší na trh český překlad, doplněný o speciální kapitolu věnovanou českým point-and-click adventurám. Českou kapitolu připravil zkušený autor, znalec adventur a jejich překladatel Petr Ticháček. Obsáhne rozsáhlý rozbor historie českých adventur, včetně 9 rozhovorů, kde nechybí ani legendární Petr Vochozka.
Koupit můžete zde: https://www.xzone.cz/kniha-umeni-klasickych-adventur-historie-point-and-click-her
Kniha I'm Too Young To Die – Ultimátní průvodce střílečkami 1992–2002 sleduje rané začátky FPS žánru a oslavuje více než 180 her, které mapují bouřlivý nástup tohoto žánru na herní scénu 90. let. Ať už šlo o zapomenuté kuriozity nebo ikonické klasiky, FPS hry přenesly hráče do mimozemských světů, alternativních realit a na břehy samotného Pekla, čímž odstartovaly závody ve vývoji 3D grafiky.
Díky detailnímu výzkumu a stovkám obrázků kniha I’m Too Young To Die pokrývá vše důležité: klasiky, které definovaly žánr, jako DOOM, Quake, Half-Life, Deus Ex, GoldenEye 007 a Halo; hry zaměřené čistě na multiplayer, jako Starsiege: Tribes, Unreal Tournament a Quake III, včetně modifikací jako Counter-Strike a Team Fortress; experimentální hry posouvající žánr novými směry, například Gun Buster, Codename Eagle, Assassin 2015 a Trespasser; zapomenuté tituly jako ZPC a ReVOLUTION; a skryté klenoty jako Dust, Wrath of Earth a Azrael’s Tear.
Předmluvu knihy napsala legenda FPS žánru John Romero a tím teprve začíná dlouhý seznam průkopníků herního průmyslu. Najdete zde rozhovory s Ianem a Chrisem Andrewem (série Freescape), Scottem Millerem (Apogee a 3D Realms), Davidem Doakem (GoldenEye 007 a TimeSplitters), Randym Pitchfordem (Gearbox Software), Karlem Deckardem (Metroid Prime a Valve’s Prospero) a mnoha dalšími.
Nakladatelství Xzone přináší na trh český překlad, doplněný o doslov herního novináře Honzy Modráka.
Koupit můžete zde: https://www.xzone.cz/kniha-im-too-young-to-die-ultimatni-pruvodce-strileckami-19922002